torsdag 25 augusti 2011

Nothing But The Beat...

Idag hade jag typ världens tur eller vad man nu ska kalla det. Jag kom hem vid 00.00 igår från ett möte, det va nästan så jag somnade medan jag borstade tänderna. Jag la mig i sängen och ställde mobil-larmet lite halvt suckandes och la mig på mage och blundade...

Problemet var att jag hade ställt den på 1 h mer än vad jag egentligen skulle vaknat. Så istället för att den skulle ringa 05.30 så ställde jag den på 06.30 dum som jag är. Vilken annan dag i veckan kan jag rent teoretiskt försova mig förutom torsdagar, eftersom det är jag som öppnar skolan och måste ta emot alla fritidsbarn, och tro mig, de är väldigt väldigt punktliga med att komma prick vid 06.30. Och vad händer om då ingen är där? Hmmm...

Som tur är så vaknade jag helt mirakulöst utav mig själv när klockan var 05.33, bara sådär, jag torkade dreglet, puttade bort Yoshi från ansiktet och tittade på min väggklocka och insåg då rätt snabbt att jag ställt mitt larm fel. Jag skriker till medan jag sträcker hela min kropp varpå Yoshi började ge mig underbara godmorgon-pussar med sin underbara ruttna andedräkt.

Jag kom till och med lite tidigare till jobbet, kokade kaffe som jag inte hann dricka, skumläste LT och hittade en rolig bild (som jag skickade upp på FB), sen tog dagen och jobbet över!

Nu sitter jag här och fixar iordning lite musik inför min spelning imorn. Jag är så jävla taggad så det finns inte! Markus och jag kommer glida runt och va coola på stan imorn efter 18.00 och ha 20-krs biljetter på oss, så va inte blyga för att ringa, för jag stänger av mobilen efter 22.00...

Idag får ni riktigt riktigt bra ny musik OCH några utav de bättre låtarna (enligt mig) från Guettas nya album.

Hasta la vista!

Avicii - Levels (Felix Leiters Digital Bootleg) , det har inte gjort så mycket remixer på just denna låt då det egentligen är svårt o göra den bättre, men den här versionen är definitivt nåt jag diggar! Annorlunda och riktigt nice!


Junkie XL - Molly's E (Nicky Romero Remix) , som vanligt en galet tung remix av Nicky som spås få ett lysande år inom house-genren... inga konstigheter, mucho fet!

Skylar Grey - Invisible (John Dahlbäck Remix) , återigen har vi en fabulös remix utav Dahlbäck tillsammans med kanske världens bästa (snyggaste) vocalist. Man blir helt varm i kroppen av låten!!
____________________________________________________________________________

Förutom de låtar jag redan lagt upp av David Guetta från tidigare inlägg så slänger jag upp ytterligare tre st som iallafall jag fastnade för. Ena skivan är det vanliga kommersiella patenterade Guetta-Soundet och lär med stor sannolikhet toppa alla listor inom en snar framtid. Andra skivan är lite mer tyngre houselåtar och Guetta går tillbaka till den musik han egentligen gjorde från början. Helt ok album. Hade dock velat haft Bass Line remixen han gjorde på SummerBurst... =(

David Guetta ft Will.I.Am - Nothing Really Matters , Black-Eyed-Peas medlemmen är väl inte känd för o va en bra sångare men han gör party-låtar och den här kommer definitivt gå hem bland ungdomarna.

David Guetta ft Chris Brown & Lil Wayne - I Can Only Imagine , enligt mig den bästa låten från den "kommersiella" skivan, riktigt intressant samarbete och låten är faktiskt helt jävla ok. Väntar spänt på remixer...

David Guetta - Paris (Original Mix) , tillsammans med Sunshine och Lunar så är det här de tre bästa låtarna från skiva nr 2. Framförallt för att den påminner väldigt mycket om BassLine som i sin tur ger bra minnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar