tisdag 6 september 2011

I turn the music up, I got my records on...

Jag tycker det är helt ofattbart att det redan är september, höst liksom, snart julafton och enligt min almanacka 116 dagar kvar till 2012. Gaaaaalet ju!

Men men, istället för att beklaga sig över tiden så bör man utnyttja den på bästa sätt! Hur gör man det då? Jo man hittar på saker som man tycker om att göra helt enkelt. Saker som får ens vardag att gå undan. Visst, jag kan erkänna att jag är helt slut efter mitt jobb på skolan, helt slut i huvudet. Men jag älskar det jobbet eftersom jag trivs bland barn och ungdomar, missförstå mig inte nu, jag trivs på RÄTT sätt. Ingenting slår deras miner eller reaktioner när man ser att de har kul eller att de hittar på nya lösningar till problem. Man ser hur genuint överlyckliga de blir. Eller när man får de o skratta så att de nästan nästan kissar på sig. Eller bara när de ibland kommer fram helt spontant och kramar en för att sedan gå iväg. Varför får man aldrig sån kärlek av vuxna människor? Underligt det där.

Precis samma sak känner jag för mitt helgjobb. Många undrar hela tiden hur jag orkar med att jobba 6 dagar i veckan, konstant. Jaa, samma sak där, jag erkänner att jag är helt slut på söndagar, men det är de små saker som gör det värt det. Människor som aldrig upplevt den känslan kan inte förstå det.

Ta helgen som gick exempelvis. Vi hade GlowParty i fredas, det gick åt flera kvällstimmar i veckan åt att rigga allting och jag va helt död på jobbet, men, det blev en skitbra fest, där allt gick som det skulle och alla hade kul. Eller lördagen då, 550 firade 3 år och det ställdes till med riktig kalas! Jag styrde musiken och jag kan säga såhär, det är en utav mina absoluta bästa kvällar jag haft som DJ, allt var perfekt! Som Axwell säger, "Goosebumps never lie..."

Och på tal om Axwell, nu är det 1.5 vecka kvar bara! Är monstertaggad!

Fedde Le Grand - So Much Love (Original Mix) , en ny-remix på en redan populär remixad låt. Troligtvis den bästa! Nummer ett på BeatPort säger väl det mesta.


Sneaky Sound System - Big (John Dahlbäck Remix) , hittade den idag och blev genast kär i den. Dahlbäck verkar få ett bra år, han bara dominerar i varenda låt han gör eller remixar just nu. Sjukt.

Alex Kenji, David Jones ft Aqua Diva - Emotions (Original Mix) , riktigt härlig låt till dessa vackra sena höstkvällar.

Dada Life - Happy Violence (Original Mix) , vad säger man, Dada är Dada. Den snuskiga basen och härliga nintendo-melodier gör det här till en riktig bomb!

Sebastian Ingrosso & Alesso - Calling (Original Instrumental Mix) , släpptes äntligen till sista augusti och är höstens sensation. Hyllad och spelad på varenda house-fest. Inklusive på 550, och ja, dansgolvet gungade.

Coldplay - Every Teardrop Is A Waterfall (Swedish House Mafia Remix) , här har vi den, min favorit som jag väntat på! Underbarare låt får man nog leta efter. Veckans raket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar