onsdag 21 september 2011

Grab It! Play It! Love It!

Äntligen är den här. September månads mixtape! Den blev lite längre än de andra jag brukar göra men jag tror inte ni har något emot det. Låtvalen är valda med mycket omsorg och det ligger en tanke bakom varje låt. Det är en blandning av både nytt material och gamla bomber. Hoppas ni gillar den! Personligen så är jag väldigt stolt över den...

Något som jag är emot dock, är att SoundCloud inte lät mig ladda upp mixtapet på deras sida. Hemsidan blockerade min mix och tillät alltså inte mig ladda upp skiten. Varför? Jo, för att när den analyserade hela skiten så hittade den låten "Lunar" med David Guetta och Afrojack, och ja, den är tydligen förbjuden att använda för sådana ändamål om man inte äger rätten till låten så att säga. Då blir man smått förbannad. Eller rättare sagt j¨vligt förbannad. Speciellt när man kämpat och lagt ner rätt mycket tid till att den skulle bli bra...

Jag har gjort 20 tals mixtapes och använt hundratals olika låtar. Laddat upp, delat med mig och använt hela tiden. Aldrig varit några problem. Men just till den där, den jag blev mest stolt över så skiter det självklart sig. Förstår inte. Det är ju ren marknadsföring för artisten i fråga, jag skriver ju alltid playlist där alla låtar och remixer står med. Men icke. Skumt det där. Kan ju också berätta att det gjorde inte saken bättre att detta skedde en dag efter att jag köpt nytt medlemsskap. F'tter...

Som tur är så finns det andra uppladdnings-hemsidor. SoundCloud är snyggast och bäst. Men för den här gången så får ni leva med att jag laddade upp den i MediaFire. Ni kan tyvärr inte provlyssna utan måste ladda ner den för att lyssna, vilket egentligen är lika bra! Så det är bara klicka på titeln här nedanför och sen den blåa "Download" länken och simsalabim! It's yours! Lovar att ni kommer digga den!

Grab It! Play It! Love It!

DJ Francisco - September Mix 2011
1. David Guetta ft Afrojack - Lunar (Original Mix)
2. Cicada - Fast Cars (DBN Remix)
3. Axwell vs R.E.M - Heart Is King vs Losing My Religion (Blake Jarrell Mashup)
4. Coldplay - Every Teardrop Is A Waterfall (Swedish House Mafia Remix)
5. DEVolution ft Amy Pearson - Good Love (Alesso Remix)
6. Avicii - Levels (Felix Leiters Digital Bootleg)
7. Mikael Weermets & Audible ft Max C - Free (Dimitri Vangelis & Wyman Remix)
8. David Guetta & Avicii - Sunshine (Original Mix)
9. Swedish House Mafia - Save The World (Knife Party Remix)
10. Swedish House Mafia vs. Congorock - One Babylon (Gregori Klosman Bootleg)
11. Nari & Milani - Kendo (Original Mix)
12. Axwell vs Laidback Luke vs Adele - The Moment Is Rolling In God's Air (DJ Funkadelic Bootleg)
13. Sandro Silva & Quintino - Epic (Original Mix)
14. Sebastian Ingrosso & Alesso - Calling (Original Instrumental Mix)
15. Martin Solveig vs Bassjackers - Hello Mush Mush (Nick Svenson Bootleg)
16. Steve Angello vs House Of Pain - Knas Around (Plamen Valkov Mashup)
17. Angello, Axwell, Ingrosso & Laidback Luke - Leave The World Behind (Dimitri Vegas & Like Mike Dark Forest Edit)
18. Jasper Forks - River Flows In You (Alesso Remix)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar