onsdag 14 september 2011

Ordet styrka.

Och så gick det ännu en vecka till nästa uppdatering. Det börjar bli en väldans tråkig blogg det här känner jag. Har inget speciellt att skylla på förutom min extrema trötthet efter jobben. Man kommer hem och säckar ihop totalt! Det roliga är att jag vet lösningen på problemet. Jag måste börja träna igen. Jag känner det, min kropp känner det och mitt hjärta känner det. Jag hatar att känna mig svag.

Nu är inte jag en, till utseendet, stor muskulös kille. Jag är inte blind och vet att jag är smal. Vissa tror (helt fascinerande) att jag väljer att vara det själv. Nej, så är inte fallet. Jag är smal till sättet. Jag förbränner snabbt och min matsmältning går undan. Jag trodde exempelvis aldrig att jag skulle överleva min värnplikt eftersom de varnade oss för en väldigt fysiskt krävande utbildning i tuffa miljöer, "vad i helvete!" tänkte jag. Men ganska snabbt så insåg man att styrkan satt inom en. Min styrka är min vilja och jag vill tycka att allas styrkor borde sitta i viljan. Man är så stark som man känner sig, och det räcker för mig. Jag överlevde lumpen och alla uppgifter, jag utförde saker som ni aldrig kan tänka er att en liten kille som mig skulle klara av. Saker som idag gjort mig starkare som person och stolt över mig själv. Så till alla er "små" kompisar, träna inte bara sönder er på gymmet, träna på eran inre styrka också. Psykisk styrka väger mer i mina ögon.


"Styrkan beror inte på den fysiska kapaciteten, den beror på den okuvliga viljan." - Mahatma Ghandi


John Dahlbäck ft Erik Hassle - One Last Ride (Original Mix) ,  om man tittar på antal låtar från Dahlbäck som jag lagt upp senaste månaderna så är det ingen slump att det är så många. Snubben levererar bomb efter bomb. Här med svenska Erik Hassle som fyller i vocals helt underbart.



DEVolution ft Amy Pearson - Good Love (Alesso Remix) , knappt en vecka efter att Calling släpptes tillsammans med Ingrosso så kommer den här nya remixen av nya stjärnskottet Alesso. Man hör direkt att det är hans sound. Riktigt härlig låt!

Craig David & Erick Morillo - Get Drunk Up (Original Mix) , något jag jämt har frågat mig själv är varför Craig David aldrig fortsatte med att göra club/house musik när han väl började. Han har ju en grym röst! Tillsammans med Mr-Jag-Går-Alltid-Loss-Totalt-På-Mina-Spelningar-Morillo så har de gjort en monsterlåt! Vänta bara på remixerna...

Kaskade ft Rebecca & Fiona - Turn It Down (Original Mix) , så har vi veckans raket, THE bomb. Jag skojjar inte när jag säger att den gav mig gåshud första gången jag hörde den. Helt otroligt underbar. Extra kul att svenskorna är med på ett hörn också. Diggar stenhårt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar